Ramiro … what else?

Soms ontwikkelen productnamen zoals Ramiro zich tot synoniem voor een segmentnaam, zoals bijvoorbeeld Luxaflex en Nespresso.

Dat overkwam ook Ramiro, de zoete puntpapika van De Ruiter, die na twintig succesvolle jaren aan een tweede jeugd begint. Ramiro werd een segmentnaam, terwijl de officiële segmentnaam Dulce Italiano type is. ‘Maar,’ zo stelt Marja Vijverberg (Communicatie/marketing manager DOOR), ‘Er is maar één échte Ramiro!’

Inmiddels viert Ramiro zijn twintigste verjaardag en is onverminderd succesvol. In 1996 begon dit ras met een proef van tien planten, maar anno 2016 beslaat het areaal Ramiro ruim vijfentwintig hectare in Noordwest-Europa.

Smaak voor elk moment
Kenmerkend is niet alleen de typische puntige vorm en dunne huid, maar vooral de bijzondere zoete smaak. Ramiro scoort met een brix van ruim 8 duidelijk hoger dan normale geblokte paprika’s. En dat verschil is duidelijk te proeven! Juist door de smaak wordt ze gewaardeerd door jong en oud; met deze paprika grijpen zelfs jonge kinderen naar een gezonde snack. Ramiro is geschikt voor gebruik op de barbecue, in exotische (oven)gerechten en in gegrilde vorm, maar ook rauw door salades of zo uit het vuistje. Ramiro staat garant voor een smakelijke mediterrane bite!

De ambassadeurs van Ramiro
Ramiro heeft een zeer actieve telersvereniging: Sweetpoint. Zij verzorgen jaarrond de teelt in Nederland en Spanje. De website van Sweetpoint is een bezoekje meer dan waard. De website vertelt alles over zoete paprika’s, de teelt, trends en innovaties. Daarnaast is er ruimte voor talloze smakelijke recepten. U kunt SweetPoint ook volgen via de sociale media: Twitter met @sweetpoint04 of via Facebook.

Jaarrond beschikbaar
Handel en retail waarderen in Ramiro vooral ook deze jaarronde beschikbaarheid. Het product wordt door SweetPoint het hele jaar geteeld en is daarmee ook twaalf maanden per jaar beschikbaar voor consumenten.  De verkoop en marketing, geteeld door telers van SweetPoint, verlopen via DOOR Partners B.V. Deze verkoopdochter maakt onderdeel uit van coöperatie DOOR U.A.

DOOR opent deuren
DOOR Partners vertegenwoordigt verschillende productgroepen binnen Noordwest-Europa. Zo opende DOOR begin dit jaar de deuren voor Ramiro, niet alleen als alleen specialist in het telen, maar ook in het vermarkten van dit ras. DOOR Partners is daarmee in Europa de grootste marketing- en verkooporganisatie van Ramiro.

Vragen of suggesties? Vertel het ons!